Kucni_red_2024 

Na temelju članka 58. i 118. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi  (NN.br.87/08., 86/09., 92/10., 105./10, 90/11., 5/12., 16/12., 86./12, 126/12., 94./13 i 152/14.) te članka 26. Statuta Osnovne škole Josip Kozarac Soljani, Školski odbor nakon provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, a na prijedlog ravnateljice,  na sjednici održanoj  xxx godine donio je                

K U Ć N I    R E D        

Opće odredbe

 

Članak 1.

 

Ovim Kućnim redom uređuju se:

  • dolazak, boravak i ponašanje učenika u prostorijama Škole
  • način postupanja prema školskoj imovini
  • međusobni odnos učenika
  • međusobni odnosi učenika i zaposlenika Škole
  • pravila sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja
  • organizacija rada Škole
  • mjere u slučaju kršenja kućnog reda.

 

Članak 2.

 

Ovaj Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u školskim prostorima Osnovne škole Josip Kozarac Soljani (u daljnjem tekstu: Škola).

 

Članak 3.

 

S odredbama ovog Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.

Ovaj Kućni red obvezno se ističe na vidljivom mjestu kod ulaza u Školu. 

 

Dolazak učenika u prostorije Škole

Članak 4.

 

Učenici su dužni redovito i na vrijeme dolaziti u Školu. Učenici dolaze u Školu najkasnije 10 minuta prije početka nastave, a napuštaju prostor Škole (unutarnji i vanjski) najkasnije 10 minuta nakon završetka nastave  (i drugih oblika odgojno obrazovnog rada) .Učenici putnici ulaze u školu po dolasku autobusa, a napuštaju Školu zavisno od prijevoza.

 

Članak 5.

 

Vrijeme nakon isteka roka od 10 minuta  smatra se izvanškolskim vremenom i za ponašanje učenika nakon toga vremena odgovorni su roditelji/skrbnici učenika. U slučajevima nasilničkog ponašanja među učenicima, koja se dogode izvan tog vremenskog okvira od 10 minuta (odnosno po izlasku iz autobusa učenika putnika), prije i poslije završetka nastave (i drugih oblika odgojno-obrazovnog rada i aktivnosti definiranih Godišnjim planom i programom i Kurikulumom Škole), Škola nema ovlasti poduzimati pedagoške mjere prema učenicima, već djeluje odgojno, a informacije o nasilničkim ponašanjima prosljeđuje nadležnim izvanškolskim subjektima sukladno Protokolu o postupanju u slučaju nasilja među djecom i mladima.

 

 Članak 6.

 

U slučaju  da učenik osjeća zdravstvene teškoće koje mu onemogućavaju daljnje praćenje nastave, ali ne zahtijevaju hitnu medicinsku pomoć, treba se javiti razredniku, dežurnome učitelju ili stručnom suradniku koji će obavijestiti roditelje/staratelje učenika koji trebaju doći po učenika u Školu ili organizirati da po učenika dođe druga odrasla osoba od povjerenja. Učenik će ostati u školi pod nadzorom odraslih osoba do dolska roditelja/staratelja ili druge odrasle osobe od povjerenja, tj ne može ni uz usmenu suglasnost roditelja/skrbnika ići sam kući jer sigurnost i zdravlje djeteta stavlja se na prvo mjesto.

                                                       

  Članak 7.

 

Učenici i ostali zaposlenici  ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe.

Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole, osim u edukativne svrhe i uz nazočnost odgojno-obrazovnog djelatnika Škole.

 

Članak 8.

 

Učenici dolaze u Školu uredno odjeveni sukladno normama pristojnog izgleda. Odjeća mora biti prikladna, čista i uredna. Nije dopušteno napadno i neprihvatljivo oblačenje, šminkanje te neprimjeren izgled učenika. Majice moraju biti pristojne dužine, ništa iznad pupka, niti na bretele, a hlače/traperice ne smiju biti poderane. Zabranjeno je nošenje odjeće s društveno neprihvatljivim natpisima i slikama. Svaki učenik prilikom dolaska u Školu preobuva se u  školske preobuku.

Za nastavu TZK-a učenik treba imati odgovarajuću odjeću, sportske hlače, bijelu majicu i čistu sportsku obuću. Nije dopušteno nositi opremu za tjelesni na redovnoj nastavi.

Članak 9.

 

Učenici imaju pravo na   male odmore između nastavnih sati i veliki odmor. Mali odmor traje 5 minuta, a veliki odmor 15 minuta.

Za vrijeme svih odmora i izborne nastave koju ne pohađaju, a ona se nalazi unutar redovnoga rasporeda, učenici ne smiju napuštati školsku zgradu. Male odmore provode u svojim učionicama i pripremaju se za nastavu.

 

 

Boravak u školskim prostorijama, učionicama

 

Članak 10.

 

Na prvi znak zvona učenici iz hola škole uz pratnju  učitelja odlaze u svoje učionice.

 

 Članak 11.

 

Na znak za početak nastave učenici su u razredima i pripremaju se za nastavu.

 

 Članak 12.

 

Učenici ne smiju samovoljno mijenjati mjesta sjedenja u razredu. Mjesto na početku, a po potrebi i tijekom školske godine, određuje razrednik ili predmetni učitelj.

Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora Škole ili ga kažnjavati udaljavanjem iz učionice..

 

Članak 13.

 

Učenici ne smiju bez dopuštenja izostajati, kasniti ili napustiti učenje, nastavu, izvannastavne aktivnosti, izlete, kulturne priredbe ili sportski program.

Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.

 

 

Članak 14.

 

Izostanke iz Škole učenici su dužni opravdati pravovaljanim dokumentom izdanim od nadležnog liječnika ili ispričnica nadležne institucije koju je potpisao i roditelj.

Roditelj može osobno ili pisanim putem opravdati izostanak učenika do 3 radna dana.

 

Članak 15.

 

Neopravdani   izostanci  iz Škole,  odnosno  aktivnosti  koje  su  propisane Godišnjim planom i programom rada, predstavljaju povredu dužnosti učenika i podliježu izricanju pedagoških mjera prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.

Načini opravdavanja izostanaka učenika, rokovi za dostavu ispričnica, kao i primjereni rok javljanja o razlogu izostanka uređuju se Statutom Škole.

 

Članak 16.

 

Učenik ne smije za vrijeme nastave koristiti fotoaparat, mobitel, smartphone i druge slične aparate.

Za vrijeme boravka u Školi zabranjeno je fotografiranje i snimanje sebe i drugih učenika i zaposlenika Škole, osim ako to nije u svrhu odgojno-obrazovne djelatnosti škole ili ako je ravnatelj dao dopuštenje.

U slučaju prekršaja, učitelj ima pravo oduzeti učeniku mobitel ili tehničko pomagalo i pohraniti ga kod sebe, u tajništvo ili kod ravnatelja Škole. Uređaj može preuzeti isključivo učenikov roditelj ili staratelj.

 

Članak 17.

 

Učenici se tijekom nastave na školskom igralištu moraju ponašati sukladno ovom Kućnom redu.  

 

 

 Članak 18.

 

Učenicima nije dopušteno bez dozvole ulaziti u zbornicu, ured ravnatelja, tajnika, računovodstva i stručne službe.

Ako trebaju učitelja, s njim mogu razgovarati u hodniku ili u prostoru za individualne razgovore.

Kod ulaska u učionicu ili drugi prostor u kojemu se tada održava nastava, učenik najprije treba pokucati, a zatim tiho ući i priopćiti učitelju razlog dolaska. Zadaću zbog koje je došao, može obaviti uz odobrenje učitelja. 

Članak 19.

 

Učenik je dužan:

  • poštivati Kućni red
  • kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
  • održavati čiste i uredne prostore Škole
  • dolaziti uredan u Školu
  • nakon dolaska u Školu, odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto  

      određeno za tu namjenu

  • čuvati udžbenike i druga obrazovna i nastavna sredstva i pomagala
  • mirno ući u učionicu i pripremiti se za nastavu
  • prigodom ulaska učitelja u razred, kao i prigodom ulaska drugog

      zaposlenika Škole u razred za vrijeme nastave pristojno pozdraviti

  • uljudno se odnositi prema učiteljima i drugim zaposlenicima Škole.    

              

Članak 20.

 

Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir.  Iz blagovaonice je zabranjeno iznošenje hrane. Učenici koji blaguju svoj obrok trebaju ga pojesti u blagovaonici na predviđenom mjestu za njihov razredni odjel. Učenike za vrijeme objeda nadgledaju dežurni učitelji.

 

Članak 21.

 

U Školsku sportsku dvoranu i garderobu učenici ulaze isključivo u nazočnosti učitelja koji vodi brigu o urednosti garderobe. Bez propisane sportske opreme nije dopušteno vježbati u sportskoj dvorani.

Članak 22.

 

U informatičkom kabinetu, učenici se moraju ponašati odgovorno i pristojno, sukladno uputama predmetnog učitelja. Pristup internetu je dopušten samo uz odobrenje i prisutnost učitelja.

Članak 23.

 

Za vrijeme lijepog vremena tijekom nastave ili boravka učenika na otvorenim igralištima oko Škole, za red, sigurnost i urednost odgovara učitelj koji je s njima. Učenici su dužni poštivati njegove upute i vodstvo.

 

 Način postupanja prema školskoj imovini

     

Članak 24.

 

Za čitavo vrijeme boraka u Školi učenici i svi zaposlenici dužni su paziti na čistoću svog radnog mjesta i mjesta boravka.

 

Članak 25.

 

Učenici Škole dužni su se skrbiti o imovini Škole prema načelu dobroga gospodara.

Svi su učenici dužni čuvati školsku imovinu i štetu prijaviti razredniku ili dežurnom učitelju.

 

Članak 26.

 

Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.

 

Članak  27.

 

U prostoru Škole zabranjeno je:

  • promicanje i prodaja bilo kakvih proizvoda
  • pušenje
  • nošenje oružja i predmeta koji mogu dovesti do samoozljeđivanja ili ozljeđivanja drugih
  • pisanje po zidovima i inventaru Škole
  • bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i slično
  • unošenje i konzumiranje alkohola i narkotičnih sredstava
  • unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar i eksploziju
  • igranje igara na sreću i kockanje
  • unošenje tiskovina neprimjerenog sadržaja
  • trčanje
  • rabiti tehniku, za vrijeme odmora i bez prisutnosti učitelja, koja se nalazi u učionicama (laptopi, projektor, tableti)
  • žvakanje žvakaćih guma te konzumiranje hrane i pića za vrijeme sata
  • polijevanje vode po podu, zidovima, ostavljanje otvorenih slavina za vodu
  • razbacivanje osobnih i tuđih stvari po hodniku
  • korištenje interneta bez nadzora učitelja
  • uporaba mobitela pod satom
  • ometanje odgojno-obrazovnoga rada predmetima koje nije odobrio odgojno-obrazovni zaposlenik
  • namjerno uništavanje školske imovine i imovine drugih učenika i zaposlenika.

     

Članak 28.

 

U Školu je učenicima preporučeno ne donositi veće količine novca kao i nepotrebne skupocjene osobne stvari, kao što je nakit, mobitel, smartphone i sl. jer Škola ne odgovara za nestanak istih.

 

Članak 29.

 

Štetu na prostorima, uređajima, knjižnoj građi i cjelokupnoj opremi Škole počinitelj je dužan nadoknaditi u iznosu tržišne cijene za njeno dovođenje u prethodno stanje.

O nanošenju štete odgovorne osobe u Školi izvješćuju roditelje ili staratelje učenika s kojima dogovaraju način nadoknade štete.

 

Članak 30.

 

Svaki uočeni kvar na instalacijama ili drugi kvar učitelji i učenici dužni su prijaviti dežurnom učitelju, tajniku odnosno pomoćno-tehničkom osoblju.

 

Međusobni odnosi učenika

 

Članak 31.

 

Učenici si međusobno pomažu u učenju i drugom radu u svojem razrednom odjelu.

 

Članak 32.

 

Učenici su obvezni u međusobnoj komunikaciji s ostalim učenicima u razredu i u Školi pridržavati se normi lijepog ponašanja.

 

Članak 33.

 

Učenici trebaju razmirice riješiti sami i na nenasilan način, a ako to ne uspiju, obratiti se razredniku.

Ako učenik misli da mu je učinjena bilo kakva nepravda, ima se pravo na pristojan način obratiti predmetnom učitelju, razredniku, pedagogu ili ravnatelju Škole.

 

 

Međusobni odnosi učenika  i  zaposlenika  škole

 

Članak 34.

 

Obveza učenika je da sukladno normama suvremenog bontona pozdravi sve zaposlenike i starije posjetitelje Škole u prostorima Škole te da se prema njima kulturno ophodi.

                                                      

   Članak 35.

 

Kod ulaska, izlaska ili kretanja po Školi, učenici trebaju dati prednost starijim osobama i osobama s invaliditetom.

Članak 36.

 

Odnos između učitelja, stručnih suradnika, ravnatelja te svih zaposlenika Škole i učenika trebaju biti na razini međusobnog poštivanja i uvažavanja u svakodnevnoj interakciji i komunikaciji u školi.

Za vrijeme nastave učenici aktivno i u skladu s normama pristojnog ponašanja sudjeluju u nastavi.

 

 Pravila  sigurnosti i zaštite od socijalno neprihvatljivih oblika ponašanja diskriminacije, neprijateljstva i nasilja

 

Članak 37.

 

U komunikaciji nije dopušteno:

▪ vrijeđanje

▪ omalovažavanje        

  • psovanje

▪ ismijavanje i slično.

 

Za vrijeme razgovora nepristojno je držati ruke u džepu ili žvakati.

Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po učionici (ako to nije dio skupnog rada, dramatizacije na satu ili neki drugi oblik odgojno-obrazovne aktivnosti). Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati dizanjem ruke.  

Članak 38.

 

U Školi je svakome zabranjeno izražavanje diskriminacije na osnovi rase ili etničke pripadnosti ili boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invaliditeta, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.

U Školi je zabranjena diskriminacija po bilo kojoj osnovi.

Svatko tko kod drugih uoči postupanje suprotno navedenom, treba svoje saznanje priopćiti pučkom pravobranitelju.

 

  Članak 39.

 

U Školi je zabranjen svaki oblik nasilja, izražavanja neprijateljstva, nesnošljivosti i drugog neprimjerenog ponašanja.

Svatko je dužan upozoriti osobu koja protupravnim činjenjem krši zabranu iz gore navedenog članka.

Od osobe koja i nakon upozorenja nastavi s kršenjem zabrane, treba zatražiti da se udalji iz prostora protupravnog činjenja.

Ako se osoba ne udalji iz prostora protupravnog činjenja, svatko se treba za pomoć obratiti najbližoj policijskoj postaji.                                                    

                                                    

 Članak 40.

 

U slučaju nasilničkog ponašanja, Škola će nakon obavijesti i razgovora s roditeljima, poduzeti propisane mjere i poslati prijave nadležnim institucijama.

 

Članak 41.

 

U pratnji razrednika i drugih odgojno-obrazovnih zaposlenika učenici odlaze na predviđene školske aktivnosti Godišnjim planom i programom i Kurikulumom.

 

 

Organizacija rada škole

 

Članak 42.

  

U cilju  nesmetanog  odvijanja  radnog  dana  u  Školi  se organizira dežurstvo učitelja i ostalih zaposlenika.

Članak 43.

 

U Školi za vrijeme rada dežuraju učitelji i tehničko osoblje Škole. Brigu o razredu vode predstavnici učenika.

Članak 44. 

 

Dežurni učitelj dužan je  s punom odgovornošću izvršavati im povjerenu  mu dužnost i da se stalno brine za realizaciju ovog Pravilnika.

 

 

Članak 45.

 

Dužnost dežurnog učitelja su:

  • da dođe u školu 15 min prije početka nastave
  • obavezno obavljati dežurstvo
  • pozivati i nadzirati ulazak učenika na početku nastave
  • u slučaju odsustva ravnatelja, tajnika i stručnih suradnika, ako dođe do potrebe za liječničkom intervencijom, organizirati pružanje prve pomoći, tražiti    hitnu pomoć i obavještavati roditelje učenika
  • voditi zabilješke u Dnevnik dežurstva i u napomene u e-dnevniku
  • obavljati druge dužnosti u skladu s odlukom ravnatelja

–    paziti da učenici koji dolaze na nastavu, budu disciplinirani i ne oštećuju travnjake, nasade   

     i zgradu

–    voditi brigu o disciplini učenika za vrijeme uzimanja obroka

–    upozoravati učenike na red i čistoću

Članak 46.

 

Raspored dežurstva radnika utvrđuje se na način koji odredi Ravnatelj.

Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju se istaknuti brojevi telefona policije, vatrogasaca, hitne pomoći i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.

 

Članak 47.

 

Za vrijeme velikih odmora učenici predmetne nastave izlaze iz svojih učionica na hodnik u pratnji učitelja koji ih odvode do blagovaonice. O redu i disciplini brinu se dežurni učitelji i ostali djelatnici škole.

Dežurni učitelj dužan je i u blagovaonici voditi brigu o redu i disciplini učenika za vrijeme obroka.

Dežurni učitelj može uz odobrenje ravnatelja jedan vremenski dio dežurstva prenijeti na drugog  učitelja.

 

 Članak 48.

 

Razrednik imenuje dva predstavnika učenika na određen vremenski period.

Predstavništvo učenika organizira se u svrhu odgojno-obrazovnog djelovanja izravnim uključivanjem u život i rad Škole, uvođenjem u pravilno ophođenje s drugim učenicima i radnicima Škole.

Učenici stječu iskustvo u pogledu organizacije rada, radnog vremena, održavanja reda te čuvanja osobne i školske imovine.

 

Članak 49.

 

Dužnosti i prava  predstavnika učenika su da se brinu za red u razredu i to:

  • održavaju čistoću ploče
  • javljaju učitelju na početku sata odsutne učenike
  • o svim događajima u razredu (oštećenja, narušavanje reda i sl.) izvješćuju predmetnog učitelja
  • nađene stvari ostavljaju na mjestu gdje su nađene, ako je to u garderobi ili ih predaju u tajništvo
  • predstavnici se izmjenjuju najčešće tjedno.

 

Članak 50.

 

Učenicima nije dopušteno nositi pedagošku dokumentaciju.

Nikome nije dopušteno iznošenje pedagoške dokumentacije izvan Škole.

 

Članak 51.

 

Početak, završetak i raspored radnog vremena u Školi utvrđuje ravnatelj.

Škola je otvorena tijekom trajanja nastave prema satnici Škole, o čemu se na prikladan način izvješćuje javnost.

Subotom i nedjeljom Škola ne radi, osim u iznimnim slučajevima. Škola radi od 7:00 sati do 15.00 sati.

Članak 52.

 

Za vrijeme državnih blagdana Škola je u pravilu zatvorena.

 

 Članak 53.

 

Roditelji razgovaraju s učiteljima Škole u vrijeme primanja roditelja ili u vrijeme koje odredi razrednik, odnosno predmetni učitelj, osim zadnja dva tjedna nastave kada nema informacija za roditelje.

Roditelji, koji nemaju dogovoreni termin razgovora u Školi ili nisu došli u vrijeme informacija razrednika ili predmetnoga učitelja, moraju dobiti odobrenje za primanje kod učitelja kojem dolaze na razgovor.

 

Članak 54.

 

Radno vrijeme zaposlenika Škole mora biti istaknuto:

  • za učitelje na satnici Škole
  • za ravnatelja, stručne suradnike, administrativno i pomoćno-tehničko osoblje na vratima prostorije u kojoj obavlja pretežni dio radnog vremena.

 

Članak 55.

 

Zaposlenici, koje obuhvaća ovoj Kućni red, dužni su dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena. Učitelji su dužni doći najmanje 10 minuta prije početka nastave.

Način evidencije nazočnosti na radu određuje Ravnatelj.

Odgojno obrazovni djelatnici  ne smiju:

–   kasniti na posao ili tijekom radnog vremena kasniti (ne odlaziti odmah nakon zvona) na  početak nastave, tj. drugih odgojno-obrazovnih oblika rada

–    kazniti učenike udaljavanjem s nastave

Puštati učenike s nastave bez opravdanog razloga (bolest, prethodna pisana molba roditelja i sl.), posebno ne dozvoljavati odlazak izvan prostora Škole zbog sprečavanja ometanja nastave i/ili drugih mogućih nezgoda

– prisiljavati učenike bez opravdanog razloga na ono što ne žele, što vrijeđa njihovo dostojanstvo ili integritet

– neopravdano napuštati učionicu i ostavljati učenike bez nadzora u vrijeme nastavnog sata,tj.za vrijeme drugih oblika odgojno obrazovnog rada

Kršenje ovih odredaba smatra se teškim kršenjem radnih obveza.

Zaposlenici su dužni svoj izostanak na vrijeme prijaviti tajniku, pedagogu ili ravnatelju kako bi se na vrijeme mogla organizirati stručna zamjena.

 

 

Kršenje kućnog reda

 

Članak 56.

 

Postupanje  prema  odredbama  ovog  Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza zaposlenika i učenika Škole.

Zaposlenik koji postupi suprotno odredbama ovog Kućnog reda, odgovoran je za povredu radne obveze.

Osoba koja za vrijeme boravka u Školi krši Kućni red, odgovorna je za štetu koju pretrpi Škola, a dežurni učitelj treba je udaljiti iz prostora Škole.

Učenik koji krši Kućni red, bit će upućen stručnoj službi koja će postupiti po Pravilniku o načinu postupanja odgojno-obrazovnih radnika školskih ustanova u poduzimanju mjera zaštite prava učenika te prijave svakog kršenja tih prava nadležnim tijelima.

Zaposlenici, učenici i druge osobe odgovorne su za štetu koju učine na imovini Škole prema Zakonu o obveznim odnosima.

 Prijelazne i završne odredbe

 

Članak 57.

 

Ovaj Kućni red može se mijenjati i dopunjavati na način i u postupku po kojem je donesen.

 

Članak 58.

 

Ovaj Kućni red stupa na snagu 8 (osmoga) dana od dana objave na oglasnoj ploči Škole.

 

O Kućnom redu provedena je rasprava na Učiteljskom vijeću 5. siječnja 2024..; na Vijeću roditelja xxx te na Vijeću učenika xxx godine.

 

U Soljanima xxx .godine

 

 

                                                                                                 Predsjednik Školskog odbora:

 

                                                                                                 _________________________

 

 

 

Ovaj Kućni red objavljen je na oglasnoj ploči Škole xxx godine i stupa na snagu  xxx godine.  

 

                                                                                                              Ravnateljica

 

                                                                                                ___________________________

 

 

 

KLASA:

URBROJ:

 

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content