Kriteriji za ocjenu iz vladanja

 

Zakonska utemeljenost vrednovanja  vladanja i donošenja pedagoške mjere 

 

Na temelju čl. 22. Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi (NN 68/2018) pedagoške mjere  zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza i nasilničkog ponašanja u osnovnoj školi su opomena, ukor, strogi ukor i preseljenje u drugu školu. Škole su dužne provoditi pedagoške mjere, uvažavajući učenikovo psihofizičko stanje i njegovu dob, te utvrditi sve okolnosti koje utječu na njegov razvoj. U slučaju promjene ponašanja učenika izrečena pedagoška mjera može se ukinuti. 

Sukladno Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera, čl. 1. st. 2. svrha je pedagoške mjere da se njezinim izricanjem utječe na promjenu ponašanja učenika te da bude poticaj na odgovorno i primjereno ponašanje drugim učenicima. Pedagoške mjere trebaju potaknuti učenike na preuzimanje odgovornosti i usvajanje pozitivnog odnosa prema školskim obavezama i okruženju. 

Pedagoške se mjere, sukladno spomenutom Pravilniku, mogu izreći i za neopravdane izostanke. Roditelji su, prema Statutu škole , čl. 105. dužni opravdati izostanke do 5 dana nakon povratka učenika na nastavu. Broj neopravdanih izostanaka koji za posljedicu ima pedagošku mjeru uređen je Pravilnikom. 

Pedagoška mjera opomene i ukora mora se izreći najkasnije u roku od 15 dana od dana saznanja za neprihvatljivo ponašanje učenika, strogog ukora u roku od 30 dana, te mjera preseljenja u roku od 60 dana. 

Pedagoške mjere mogu utjecati na snižavanje ocjene iz vladanja. Ocjena iz vladanja: uzorno, dobro i loše vladanje. 

Učenik koji prema Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera dobije pedagošku mjeru opomene, ukoliko pokaže da je tijekom godine promijenio ponašanje na bolje i time uklonio razlog zbog kojeg je dobio tu pedagošku mjeru, odlukom Razrednog vijeća, a na prijedlogg razrednika na kraju nastavne godine  može imati ocjenu “uzorno vladanje”. Ukoliko tijekom nastavne godine učenik dobije 2 opomene, ocjena iz vladanja će biti snižena na “dobro vladanje”. Ukoliko tijekom nastavne godine učenik bude kažnjen pedagoškom mjerom ukora ili strogog ukora, učeniku će se ocjena iz vladanja sniziti na “loše vladanje”. 

Ukoliko učenik dobije bilo koju pedagošku mjeru zbog nasilničkog ponašanja, Učiteljsko vijeće može izglasati učeniku zabranu odlaska na bilo koji oblik izvanučionične nastave, ukoliko procijeni da bi svojim ponašanjem učenik ugrozio sigurnost drugih učenika ili bi imao neprimjeren odnos prema učiteljima voditeljima i pratiteljima. 

Prihvatljiva ponašanja opisana su i u Kućnom redu škole.  

Sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju ( NN152/2014) , čl. 73. na osnovi praćenja i vrednovanja tijekom nastavne godine zaključnu ocjenu iz nastavnog predmeta utvrđuje učitelj, a ocjenu iz vladanja razredno vijeće na prijedlog razrednika. Uspjeh učenika i zaključna ocjena za svaki predmet, kao i ocjena iz vladanja utvrđuje se javno u razrednom odjelu.  

Kriteriji za vrednovanje vladanja doneseni su na sjednici Učiteljskog vijeća 25.9. 2019. nakon rasprave održane na sjednici Učiteljskog vijeća 4. rujna 2019. 

Elementi vrednovanja vladanja: 

  1. odnos prema radu
  2. odnos prema drugim učenicima
  3. odnos prema učiteljima i drugim djelatnicima
  4. odnos prema školskoj imovini te društvenom i prirodnom okruženju.

 

KRITERIJI ZA OCJENJIVANJE VLADANJA 

 

  1. Odnos prema radu 

 

uzorno  dobro  loše 
– redovito pohađa nastavu i ostale aktivnosti i može imati do 7 neopravdanih izostanaka  – učenik ima izrečenu mjeru opomenu zbog neopravdanih izostanaka (od 7-14 sati)  – učenik ima izrečenu mjeru ukora ili strogog ukora zbog neopravdanih izostanaka 
– primjeran odnos prema učenju i radu: na satu surađuje, uglavnom je aktivan i zainteresiran  – ima 3-4 evidencije u kojima stoji kako ne prati i ometa nastavu  – ima više od 5 evidencija u kojima stoji kako ne prati i ometa nastavu 
– izvršava dogovorene zadatke (nosi pribor, opremu…)  – povremeno ne izvršava dogovorene zadatke što je evidentirano 3-4 puta 

– ne izvršava dogovorene 

zadatke što je evidentirano više od 5 puta 

-učenik koristi mobitel samo nakon nastavnog procesa i na nastavi uz dozvolu učitelja  -učenik je 3-4 evidentiran da je koristio mobitel u nedopuštene svrhe  -učenik je 5 i više puta evidentiran da je koristio mobitel u nedopuštene svrhe 
-učenik redovno dolazi na dopunsku nastavu  -učenik nije došao do 2 puta na dopunsku nastavu  učenik 3 ili više puta nije došao na dopunsku nastavu 
-učenik nije niti jednom uhvaćen u prepisivanju  -učenik je evidentiran da je 1 prepisivao na testu  -učenik je evidentiran da je 2 ili više puta prepisivao na testu 

 

Odnos prema drugim učenicima 

 

uzorno  dobro  loše 
– ne ometa druge učenike u praćenju nastave  – povremeno ometa druge učenike u praćenju nastave što je evidentirano 3-4 puta 

-učestalo ometa druge 

učenike što je evidentirano 

– ne ugrožava sigurnost drugih učenika, ne vrijeđa, ne ismijava, ne prijeti, ne psuje drugim učenicima  – sudjelovao u 1 vršnjačkom sukobu  – sudjelovao u 2 ili više vršnjačkih sukoba 
-učenik se u potpunosti preimjereno ponaša i na društvenim mrežama, ne vrijeđa druge učenike i ne dijeli neprimjereni sadržaj na internetu  -učenik je 1 evidentiran da širi neprimjereni sadržaj na internetu ili da vrijeđa druge učenike  -učenik je 2 ili više puta evidentiran da širi neprimjeren sadržaj na internetu ili da vrijeđa druge učenike 

Odnos prema učiteljima i ostalim djelatnicima 

 

uzorno 

dobro 

loše 

– pozitivno reagira na zahtjeve koje postavljaju učitelji (u skladu s pravnim propisima i Kućnim redom škole), uključujući i zahtjev da promijeni neprimjereno odijevanje 

– oglušio se 3-4 puta na zahtjeve koje postavljaju učitelji (u skladu s pravnim propisima i Kućnim redom škole), uključujući i zahtjev da promijeni neprimjereno odijevanje 

– negativno reagira na zahtjeve koje postavljaju 

učitelji i oglušio se više od 5 puta na njih (u skladu s pravnim propisima i Kućnim 

redom škole), uključujući i zahtjev da promijeni neprimjereno odijevanje  

– na primjeren način komunicira sa svim učiteljima i djelatnicima škole i uvažava njihove zahtjeve 

– ponekad uvažava učitelje i s njima komunicira na primjeren način 

– komunikacija s učiteljima i ostalim djelatnicima škole učestalo je neprimjerena, ne uvažava i ne poštuje učitelje 

– ne ugrožava sigurnost učitelja i ostalih djelatnika škole 

– upozoren je jednom,  što je i evidentirano, da 

ugrožava sigurnost učitelja i ostalih djelatnika 

– svojim ponašanjem učestalo ugrožava svoju sigurnost, 

sigurnost učitelja i ostalih djelatnika 

 

 Odnos prema školskoj imovini te društvenom i prirodnom okružju 

 

uzorno 

dobro 

loše 

– učenik čuva imovinu (učenika, škole, osobnu, društvenu…) 

– jednom je evidentiran za uništavanje imovine (učenika, škole, 

osobnu, društvenu…) 

– više od 2 puta je evidentiran da  uništava imovinu (učenika, škole, osobnu, 

društvenu…) 

-učenik se cijele nastavne godine redovno preobuva i time čuva školsku imovinu 

-učenik je evidentiran da je 2 puta zaboravio preobuku 

-učenik je evidentiran da je više od 2 puta zaboravio preobuku 

– primjereno se ponaša i za vrijeme izvanučionične nastave (susreti, ekskurzije, izleti, projekti, priredbe…) 

– 1 upozoren za neprimjereno ponašanje za vrijeme izvanučionične nastave 

– 2 i više puta upozoren za neprimjereno ponašanje za vrijeme izvanučionične nastave 

 

Naši kriteriji za ocjenu iz vladanja

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content