Škola u Soljanima utemeljena je davne 1830. godine kao pučka učionica s jednim učiteljem. Prvi učitelj se zvao Ivan Špoljar i bio je iz Soljana. Najprije je to bila drvena školska zgrada, a kasnije je na istom mjestu izgrađena od tvrdog materijala (1852.), koju su učenici pohađali sve do 1894. godine. Školu je u početku pohađalo 50-ak djece. Od sredine šezdesetih godina 19. Stoljeća, pa sve dok učitelj Ladislav Bogdanović nije otišao u mirovinu, sredinom sedamdesetih istog stoljeća, djecu u Soljanima je poučavao njemački jezik i stoga se u to vrijeme škola službeno vodila kao njemačka škola.
1875. godine škola dobiva i prvu učiteljicu (Adela Dukarić). 1894. godine je izgrađena nova školska zgrada i to na novoj lokaciji koja je imala dvije učionice i stan za učitelja. Ta zgrada je bila u uporabi gotovo cijelo stoljeće, sve dok nije izgrađena sadašnja školska zgrada u koju su učenici uselili 1988. godine.
Broj učenika koji su pohađali školu postupno se povećavao tako da je početkom 20. stoljeća školu pohađalo oko 290 učenika. Škola tada prerasta u četverorazrednu, a ima četiri službujuća učitelja. Veći dio školske mladeži koja ne ide dalje u školu izvan mjesta, nastavlja školovanje u takozvanoj opetovnici koja je službeno trajala tri godine ali na trećoj godini se načešće događala da su većina obveznika opetovnice bili nepolaznici, izuzev šegrta koji su imali obvezu pohađati oopetovnicu tri godine. Između dva rata bilo je stalno po četiri učitelja, a kad se osnovalo početkom tridesetih godina i Čehoslovačko odjeljenje, bilo je uposleno pet učitelja. To je trajalo oko četiri godine, kada je Ministarsrvo prosvjet ukinulo ovo slovačko odjeljenje. Školske godine 1941/42. u školu je upisan 291 učenik. Pedesetih godina škola prelazi iz četverogodišnje, najprije u šestogodišnju a zatim u osmogodišnju osnovnu školu. Broj djece raste tako da je godine 1971/72. bilo 506 učenika. Nastava se organizira u lošim prostornim uvjetima i u tri smjene zbog pomanjkanja prostora. I broj učitelja se povećava tako da 1971./72. godine u nastavi radi 20 djelatnika. Tijekom osamdesetih i početkom devedesetih broj učenika ponovo opada tako da školske godine 1989/90. imamo svega197 upisanih učenika te u Područnoj školi Strošinci još 36 što ukupno iznosi 233 učenika. Prelaskom u novu školsku zgradu uvjeti rada se naglo poboljšavaju. Nastava se izvodi u poluspecijaliziranim učionicama. Osim redovne nastave u školi, učenici dio vremena provode u radu u izvannastavnim aktivnostima gdje postižu i zapažene rezultate.
Godine 2008. izgrađena je sportska dvorana i dodatno uređeni vanjski tereni za sportske i druge rekreatvne aktivnosti.
Stručna zastupljenost sa učiteljima koji rade u ovoj školi u najnovije vrijeme skoro je potpuna. Svi učitelji su stručni osim što se dogodi da se ponekad mora na zamjenu uzeti osoba koja nema odgovarajuću stručnu spremu.
Međutim glavni nam je problem što nam broj školske djece iz godine u godinu opada tako da ove školske godine imamo ukupno u matičnoj školi Soljani i u Područnoj školi Strošinci oko 145 učenika.